Gino Rossi

Z Butopedia
Skocz do: nawigacja, szukaj

Gino Rossi – to polska marka, która słynie z butów oraz akcesoriów. Skąd pochodzi nazwa? Od imienia i nazwiska włoskiego wspólnika, który w 1994 roku był jednym z założycieli i inwestorów. W latach 80. I 90. w Polsce panowała moda na obco brzmiące nazwy firm. W tamtych czasach powstały marki, takie jak Big Star, Americanos czy Gino Rossi. Wszystkie wymienione brandy są polskie. Niekiedy był to decydujący czynnik, że marka osiągnęła sukces i robiła doskonałe wyniki sprzedażowe. Tak było właśnie w przypadku Gino Rossi.

Siedziba marki od początku istnienia aż do dziś znajduje się w Słupsku. Początkowo brand produkował wyłącznie męskie modele butów, dopiero po około 10 latach poszerzono asortyment również o damskie obuwie. Kolejno wprowadzane produkty to akcesoria (torby, portfele, teczki), a także środki pielęgnacyjne do butów. Co sezon pojawiają się nowości – parasole, okulary przeciwsłoneczne i inne modne dodatki.

Wśród polskich marek Gino Rossi to jeden z liderów jeśli chodzi o wyniki sprzedażowe. Szacuje się, że rocznie sprzedają około 600 tys. par butów. Marka zatrudnia ponad tysiąc osób. Poza Polską sklepy Gino Rossi znajdują się w innych europejskich krajach, między innymi w Niemczech, Czechach i na Litwie. Salony stacjonarne, outlety oraz e-sklep – to cała, stale powiększająca się sieć pod szyldem Gino Rossi.

Produkty tego brandu są w znakomitej większości produkowane w Polsce – główna fabryka znajduje się w Słupsku. Część produktów jest importowana od zaprzyjaźnionych z marką, sprawdzonych dostawców z Włoch. Skórzane wyroby galanteryjne, takie jak torby czy teczki, powstają w Elblągu.