Hunter

Z Butopedia
Skocz do: nawigacja, szukaj

Hunter - historia marki sięga 1856 roku! Henry Lee Noris szukał miejsca, gdzie niskim kosztem zacznie produkować buty. Wybór padł na Szkocję. Początkowo była to 4-osobowa firma, ale już w 1875 roku liczba pracowników wzrosła aż do 600. Paradoksalnie i dość nieszczęśliwie firma rozwinęła się i zaczęła produkować buty na masową skalę z powodu wybuchu I Wojny Światowej.

Żołnierze na froncie potrzebowali butów, które będą lekkie, wodoodporne i trwałe, a właśnie takie są produkty marki Hunter. Na zlecenie ministerstwa marka wyprodukowała łącznie 1185036 par. Kolejne potyczki zbrojne – II Wojna Światowa – również tu marka Hunter zaopatrywała walczących. Poza kaloszami były to również gumowe masy, pasy ratunkowe, a nawet maski gazowe.

Po wojnie marka nadal prężnie działała na rynku. Kolejnym rokiem, który był dla brandu przełomem, był 1958. Wtedy też do sprzedaży trafiły 2 najbardziej kultowe warianty kaloszy: Royal Hunter Wellingtons oraz Green Hunter.

Do zwiększenia popularności i rozpoznawalności marki przyczyniły się 2 wydarzenia. Pierwsze z nich miało miejsce w 1981 roku. Wtedy też odbyła się sesja zdjęciowa księcia Karola i Diany Spencer z okazji ich zaręczyn. Na fotografiach przyszła żona Karola ma na nogach zielone Huntery.

Kolejne istotne z punktu widzenia wizerunku marki wydarzenie? Ikona stylu i królowa modelingu Kate Moss pojawiła się w kaloszach na plenerowym festiwalu Glastonbury. Od tamtego momentu tysiące dziewczyn na całym świecie nie wyobrażają sobie stylizacji na letni festiwal bez Hunterów.