Birkenstock

Z Butopedia
Skocz do: nawigacja, szukaj

Birkenstock – historia marki sięga wiele lat wstecz. Pierwsze wzmianki pojawiły się w 1774 roku. Wówczas Johan Adam Birkenstock został wpisany w kościelnych księgach jako poddany szewc. W 1896 roku krewny Johana – Konrad – był już właścicielem dwóch sklepów z butami we Frankfurcie. Wtedy też rozpoczął produkcję flagowego produktu Birkenstock – specjalistycznej wkładki ortopedycznej. W 1925 roku marka dostawała tyle zamówień, że wymusiło to na nich kupno i rozbudowę fabryki w niemieckim mieście Friedbierg. Kolejne lata umocniły pozycję marki na rynku. W 1932 roku brand rozpoczął cykl szkoleń, w warsztatach w ciągu kilku lat wzięło udział ponad 5 tysięcy osób. Kolejny krok w umacnianiu pozycji eksperta w dziedzinie bezpieczeństwa stóp i wiedzy ortopedycznej przynosi rok 1947. Wtedy też zostaje wydana książka Ortopedia stopy - system Birkenstock, która jest wielkim sprzedażowym hitem. Birkenstock wyprzedza trendy w marketingu i sprzedaży – intuicyjnie wyczuwa potrzeby klientów i dostarcza im wysokiej jakości produkt, ale też całą wokół niego otoczkę: merytoryczną wiedzę i szkolenia. Marka szybko się rozwija, oferuje innowacyjne technologie w służbie komfortu.

Marka zaczyna istnieć w internecie w 1999 roku – wtedy startuje oficjalna strona internetowa sklepu. W 2004, 2006 i 2007 buty Birkenstock otrzymują nagrody w kategoriach najlepsze buty roku i najlepszy model do chodzenia. Dziś marka ma rzesze fanów na całym świecie – wygodne klapki i japonki to ulubieńcy fanów wygody, wysokiej jakości i naturalnych materiałów.