Swoosh

Z Butopedia
Wersja z dnia 09:54, 31 mar 2017 autorstwa Admin (dyskusja | edycje)

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacja, szukaj

Swoosh - najbardziej rozpoznawalne logo marki sportowej, należące do Nike. Słynna łyżwa została zaprojektowana przez Carolyn Davidson w 1971 roku jeszcze zanim Bill Bowerman i Phil Knight zmienili nazwę firmy z Blue Ribbon Sport na Nike.

Historia

Swoosh został zaprojektowany przez Carolyn Davidson, która w tamtym czasie była studentką na uniwersytecie w Portland. Phil Knight - jeden z właścicieli BRS poszukiwał kogoś, kto zaprojektuje znak firmowy dla jego pierwszej, własnej linii obuwia. Był wykładowcą na uniwersytecie i dowiedział się o tym, że Davidson potrzebuje dodatkowego dochodu. Zlecił jej projekt logo za 2 dolary za godzinę pracy. Pracowała 17,5 godziny, a efekt, choć nie zachwycił wtedy Knighta, okazał się składową ogromnego sukcesu marki. Swoosh został opatentowany w 1972 roku i po raz pierwszy mieliśmy okazję go oglądać na pierwszym, oryginalnym modelu Nike - Nike Cortez.

Symbolika

Znany dziś powszechnie jako „łyżwa” znak firmowy Nike, tak naprawdę miał symbolizować skrzydło Nike, czyli greckiej bogini zwycięstwa.