Under Armour

Z Butopedia
Wersja z dnia 14:33, 30 cze 2017 autorstwa Admin (dyskusja | edycje) (Utworzono nową stronę "Under Armour – nazwa oznacza „pod zbroją”, co można zinterpretować jako pod zbroją technologii i nowoczesnych rozwiązań. Marka powstała w 1996 roku. Założ...")

(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Skocz do: nawigacja, szukaj

Under Armour – nazwa oznacza „pod zbroją”, co można zinterpretować jako pod zbroją technologii i nowoczesnych rozwiązań. Marka powstała w 1996 roku. Założycielem jest Kevin Plank. W latach 90-tych był młodym studentem i kapitanem uniwersyteckiej drużyny futbolowej. Potrzebował ubrań na trening, które poradzą sobie z odprowadzaniem potu i wilgocią. Szczególnie uciążliwa była wiecznie przepocona koszulka, którą zakłada się pod strój do uprawiania tej dyscypliny, nasiągała potem i robiła się ciężka. Metodą prób i błędów w warunkach domowych rozpoczął pracę nad materiałem, który sprosta intensywnemu wysiłkowi, utrzyma stałą temperaturę ciała. Legendy głoszą, że do stworzenia prototypu koszulki wykorzystał materiały stosowane w damskiej bieliźnie.

Kamienie milowe dla marki Under Armour? Rok 1999. Produkty tego brandu pojawiły się w dwóch filmach wytwórni Warner Bros. Dwie produkcje poruszające tematykę futbolu: Męska gra oraz Sezon rezerwowych z plejadą gwiazd. Al Pacino, Jamie Foxx, Cameron Diaz i Keeanu Reeves to tylko niektóre nazwiska z obsady. Zyski łącznie za 2 tytuły? Ponad 150 milionów dolarów. Sukces kasowy i komercyjny pomógł w wypromowaniu marki Under Armour. Dziś brand jest drugim najszybciej rozwijającym się na liście spółek na amerykańskiej giełdzie. Ambasadorką od wielu sezonów jest piękna topmodelka Gisele Bundchen. W Polsce Under Armour pojawiła się w sprzedaży w 2009 roku.